Je werk automatiseren, dat is o zo belangrijk. Jij wil als ondernemer rust creëren, niet steeds zelf achter ieder actiepunt aan te moeten gaan. Dus automatiseer je een deel van je werk (of besteed je het uit 😉).
Een systeem die voor jou automatisch e-mails verstuurt is dan ontzettend handig om te hebben. Dit doe je aan de hand van een funnel, een soort trechter. Je laat contacten binnenkomen via je website, je social media of op een live evenement. Ze geven hun gegevens door én gaan akkoord dat jij ze mails mag toesturen. Afhankelijk van hoe en waar het contact binnenkomt, geef je een tag mee. Die tag zorgt ervoor dat de juiste persoon de juiste e-mails ontvangt.
Zo wil je een klant die iets aangekocht heeft, hele andere e-mails sturen dan een potentiële klant die jouw leadmagnet download. Pas als je potentiële klant een paar mails uit de funnel heeft gehad en nu bekend is met jou, wil je die een aanbod doen.
Dus, wat zoek jij?
Een gemakkelijk mailprogramma waar je – tegen lage kosten – snel mee kunt starten. Ik overwoog zelf een aantal systemen. Vanuit een eerdere baan was ik bekend met MailChimp. Maar ik was niet heel enthousiast over het vormgeven van de daadwerkelijke nieuwsbrieven. En laten we eerlijk zijn; het oog wil ook wat!
Dus zocht ik verder, en kwam ik terecht bij MailBlue. Onderdeel van ActiveCampaign. Een grote speler die een Nederlandse tak heeft, met jawel! Nederlandse support. Top toch?
De kosten vielen mij ook alles mee. Instappen kon al vanaf € 9,- per maand, waarmee je tot 500 subscribers aan je lijsten toe kunt voegen. Een prima investering om eerst eens te kijken of dit voor jou werkt.
De Mailblue Academy leidt je door de eerste stappen heen en voor je het weet heb je een heuse funnel staan! En dat is het begin van het opwarmen van jouw potentiële klanten om ze om te zetten naar échte klanten.